طراحی استراتژی کسب و کار

فرض کنید شما ایده خاصی که تا به حال در ایران اجرا نشده باشد، به فکرتان رسیده است. چه کار باید کنید؟ در همین ابتدای کار، شما با چند مشکل مواجه هستید.

اول اینکه از کجا می توانید اطمینان حاصل کنید ایده شما خاص می باشد؟ دوم، با فرض اثبات شدن خاص بودن ایده، آیا از نظر عملی، در ایران قابل پیاده سازی است؟ سوم، اینکه برای پیاده سازیش به چه نیاز دارید؟ آیا برای پیاده سازی این ایده، به شریک نیاز دارید؟ به چقدر سرمایه نیاز دارید؟ برای جذب سرمایه گذار باید چه مراحلی رو طی کنید؟ شریکتان را چطوری باید انتخاب کنید؟

پاسخ مناسب و منطقی به این گونه پرسش ها، به عنوان استراتژی کسب و کار شناخته می شود.

پارالل  با طراحی استراتژی کسب و کار شما در این مرحله، می تواند به صورت تاثیر گذاری از اتلاف وقت و انرژی شما جلوگیری کند. چراکه تمام این مراحل رو قبل از شما برای چند پروژه انجام داده و می توانید از مشتریان پیشین پارالل بپرسید که چقدر در ابتدای کار، برای پخته سازی و پیش بینی کیفیت و خواص ایده کارفرما وقت صرف کرده است.

اول از همه، ایده ای که به ذهنتان می رسد در واقع در صورتی که شما دارای شرکت و پرسنل با تجربه در این زمینه برای راه اندازی نباشید، یک ایده استارت آپی در نظر گرفته می شود و از چند جنبه باید مورد بررسی قرار گیرد.

ایده استارت آپی خود را بررسی کنید

اولا، این ایده استارت آپی  باید از اول تا آخر مراحل فعالیت های معرفی کسب و کار و توسعه  کسب و کار، بازاریابی کسب و کار تا مرحله  درآمد بررسی شود. با این کار تمام مشکلات قابل پیش بینی این مسیر برای صاحبان و سرمایه گذاران ایده تا حد ممکن روشن می شود.بعد برای این مشکلات باید حداقل دو یا سه راه حل عملی و قابل پیاده سازی در ایران با امکانات و سرمایه موجود ارائه کرد.

خانه برندینگ دیجیتال پارالل، تجربیات ارزشمند و عملی خود را با هزینه های بسیار پایین در اختیار جوانان و علاقمندان به  راه اندازی استارت آپ قرار می دهد.

علاوه بر این در این مرحله، با پیش بینی صفر تا صد مشکلات مسیر و ارائه راه حل های عملی جواب گرفته از بازار استارت آپی موجود، از اتلاف انرژی بسیاری از علاقمندان به راه اندازی استارت آپ ها جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است، تیم پارالل با ارائه قول های مستند به هیچ عنوان ایده مشتریان خود را برای رقبا یا افراد سوم فاش نکرده و تمام مسئولیت فاش این ایده ها را از طرف تیم پارالل می پذیرد. بنابراین صاحبان ایده استارت آپی با خیالی راحت می توانند ایده های خود را مطرح و برای بررسی کل پروسه معرفی استارت آپ تا درآمد زایی استارت آپ خود به پارالل اعتماد کنید تا تیم پارالل با ارائه گزارش های مداوم و مستند از بازار هدف و بازار کسب و کار ایده مشتریان، راه روشن تری را در مقابل چشمان مشتریان و صاحبان ایده قرار دهد.

ایده هایی برای شروع کسب و کار

دوما، رقبای نزدیک به این موضوع  یا ایده خاص را بتوان تا دو یا سه مرحله آتی پیش بینی کرد که چطور می توانند در مراحل مختلف در بازار هدف ما شریک شوند؟ برای رقابت با ما حداقل زمان ممکن برای پیاده سازی ایده خاص ما در این کسب و کارها را بتوان پیش بینی کرد. تیم پارالل با بررسی کامل رقبای استارت آپ ها و ارائه گزارش کامل از نقاط قوت و ضعف این کسب و کارها، راه حل های عملی برای ایجاد تمایز غیر قابل پیاده سازی در کوتاه مدت توسط رقبا را برای مشتریان خود ارائه می دهد.

سوما، پیش بینی سرعت کپی برداری رقبای صفر کیلومتر از ایده خاص ما با توجه به منابع مالی و انسانی قابل جمع آوری جز سخت ترین و مهم ترین قسمت های راه اندازی یک استارت آپ هست. چون شما در صورتی که با سرعت و کیفیت مطلوبی پیش نروید، امکان پیدایش رقیبی که ایده شما را کپی کرده و توانسته نیروی انسانی و منابع مالی بیشتری جذب کند، بسیار خواهد بود و در این صورت شما دارای شریکی در بازار هدف می باشید که قدرتمند تر از شما ظاهر شده و امکان از دست رفتن کلی این بازار موجود است. تیم پارالل با برنامه ریزی و پیش بینی حداقل سرعت پیشرفت لازم برای معرفی و توسعه ایده های استارت آپی، مانع از ایجاد رقبای صفر کیلومتر در ابتدای شروع مسیر استارت آپ خواهد شد.

از ایده پردازی تا تحقق کسب و کار

چهارما، پیش بینی میزان درآمد بدبینانه، نرمال و خوش بینانه ایده های استارت آپی، انگیزه و دید بهتری به صاحبان ایده برای راه اندازی استارت آپ یا  انصراف از صرف هزینه و ریسک در این مسیر می دهد. خانه برندینگ دیجیتال پارالل، پیش بینی درآمد های ممکن از ایده استارت آپی را با بررسی بازار های هدف مختلف و میزان هزینه های مورد نیاز برای راه اندازی، توسعه و دوام کسب و کار را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

پارالل در کنار شماست

چهار مورد ذکر شده تنها بخش کوچکی از چالش های موجود در ابتدای راه اندازی استارت آپ می باشد که صاحبان ایده میبایست قبل از شروع فعالیت خود، به این موارد بپردازند.

تیم پارالل با بررسی بازار هدف و قابلیت اطمینان ایده های دریافتی از مشتریان، استراتژی های مختلف ممکن برای راه اندازی و توسعه استارت آپ ها تا تبدیل استارت آپ به کسب و کار را طراحی کرده و در اختیار صاحبان ایده قرار می دهد. پارالل، در صورت تمایل مشتریان، تا انتهای مسیر یعنی تا مرحله درآمد زایی استارت آپ یا کسب و کار در کنار مشتریان خواهد بود.

جهت مشاوره و برگزاری جلسه جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

فهرست